ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • He is on to me 그가 나를 아네요
    영어공부/오피스(Office) 2020. 12. 18. 12:00

    * 영어 강의가 아니고 공부한 것을 공유하는 것입니다.

    * 잘못된 해석의 경우 댓글 달아주시면 감사하겠습니다.

    he is on to me

    "그가 내가 한 것을 아네요." 정도로 해석하면 될 거 같습니다.

    내가 몰래 비밀스럽게 하는 행동을 상대방이 알아차렸을 때 사용하는 문장입니다.

    be onto somebody
    1. to speak to someone in order to tell them or ask them something
    2. to know that a particular person did something wrong or committed a crime 
    1. 남의 생각[속셈]을 알고 있다, 남의 부정을 발견하다 

    I don't want someone know what I did when I am free, but he is on to me.
    난 아무도 내가 쉬는 시간에 무엇을 했는지 모르길 바랬지만 그가 내가 한걸 알았네요. 
    Get onto the Press Office and find out what’s happening. 
    기자실에 대해 알아내고 무슨 일이 일어나는지 찾아라
    The police are onto him.
    경찰이 그가 한 일을 안다.


    댓글

Designed by Tistory.