ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • I'll know how far I'll go 내가 얼마나 멀리 갈지 나는 알게 될 거야
    영어공부/모아나(Moana) 2021. 1. 16. 12:35

    * 영어 강의가 아니고 공부한 것을 공유하는 것입니다.

    * 잘못된 해석의 경우 댓글 달아주시면 감사하겠습니다.

    * Moana 스크립트를 이용한 영어 공부 중입니다. [모아나 transcript 전문 보기]

     

    모아나 Moana

    I'll know how far I'll go 

    "내가 얼마나 멀리 갈지 나는 알게 될 거야" 정도로 해석할 수 있습니다.

     

    How far?
    얼마나 먼가요?
    얼마나 오래됐어요?

     

    How far is it?

    그게 얼마나 멀리 있나요?

    How far from here?

    여기부터 얼마나 먼가요?

    How far is it from here?

    여기부터 그게 얼마나 멀리 있나요?

    How far can we trust him?

    우리가 얼마나 그를 믿을 수 있을까?

    How far have you gone with him?

    그와 (진도) 얼마나 나갔어?

    How far have you gotten(or got) in the book? 

    이 책 얼마나 읽었어요?

    How far along are you?

    얼마나 진척되었어요?

    How far along are you with the work?

    일이 얼마나 진척되었어요?

    How far along are you in your pregnancy?

    임신이 얼마나 진척되었어요? (임신한 지 얼마나 되었어요?)

    How far along are you in the story?

    이야기에서 얼마나 진척되었어요? (책 얼마나 읽었어요?)


    댓글

Designed by Tistory.